Monobank til OTC etter vellykket start

Bergen, 26. januar 2016

Monobank ASA har besluttet å notere selskapets aksjer på Norges Fondsmeglerforbunds OTC-liste. Monobank åpnet i november i fjor og beslutningen om listing skjer etter en oppstartsperiode som har gått som planlagt.

Monobank åpnet i november 2015 etter å ha hentet inn NOK 165 millioner i en vellykket emisjon. Banken, som er startet i Bergen, er en ny norsk nettbank for privatmarkedet som tilbyr Personlån og høyrentekonto.

«Vi har hatt en god oppstartsperiode. Noe av det investorene som deltok i emisjonen ga oss positiv tilbakemelding på, var de gode systemene og rutinene vi hadde på plass og det at vi var klare til å starte banken kort etter emisjonen. Jeg er veldig fornøyd med at vi nå har over to måneders drift uten problemer, og ikke minst er det gledelig at den underliggende bankdriften går som planlagt.», sier banksjef Bent H. Gjendem.

I forbindelse med kapitalinnhentingen kommuniserte Monobank at notering på OTC-listen ville være et naturlig første steg, mens man på sikt har ambisjon om en børsnotering.

Styret i Monobank har nå vedtatt å igangsette arbeidet med notering på OTC-listen og det planlegges at noteringen vil skje i slutten av februar. 2015 resultatene vil også bli lagt ut innen utgangen av februar.

«OTC er et naturlig delmål. Når styret nå har gikk klarsignal for dette steget, er det med grunnlag i den starten vi har hatt og den utviklingen vi ser», sier Bent H. Gjendem.

Monobank har 155 millioner aksjer utestående og banken har drøyt 200 aksjonærer.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Bent H. Gjendem, banksjef i Monobank, tlf.: +47 996 11 996

Om Monobank ASA:
Monobank ASA er en nettbank som tilbyr Personlån og høyrentekonto til privatmarkedet. Monobank ble etablert i Bergen i november 2015 med konsesjon fra Finanstilsynet. Banken er medlem av Bankenes Sikringsfond, noe som innebærer at alle bankinnskudd inntil to millioner kroner er dekket av innskuddsgarantien fra sikringsfondet.

Publisert 26.01.16 00:25